Pinka revir

Mäns beteende överlag kan jämföras likt en hanhund när det kommer till jakten på brudar. Tillskillnad från snabbpinkeriet hos en tik (en sittning och sen klart), så ska hanhundarna fan skvätta lite här och var. Hanhundarna spanar ivrigt runt sig, precis som männen, och söker efter en tik som är villig. De juckar på allt och alla, inte bara för parningens skull utan det är också ett översittarbeteende och ett sätt att visa att det är dem som dominerar...

Bläddrar jag tillbaka några sidor i boken om mitt liv, så kan jag lätt plocka ut den egocentriska mannen. Han vill "äga" alla tjejer som han finner attraktiva på marknaden. Dessa är hans troféer som han gärna visar upp, när det passar honom. Den här mannen ger brudarna den lilla bekräftelsen som behövs för att hålla livet kvar vid dem. Skulle dock någon av dessa tjejer träffa en annan alpha-hanne,  är han snabb nog med att markera sitt revir. Detta för att det blir en för stor påfrestning av hans eget ego. Ibland kanske han inte är snabb nog och då kan det ju hända att bruden gått vidare, eftersom att hon insett att han inte är något att hänga i julgranen. Jag säger inte att mannen vill vara tillsammans med dem här tjejerna, utan det är uppmärksamheten från dem som han finner tillfredsställande. I själva verket är nog denna man väldigt svag när det kommer till hans självförtroende och ett nederlag skulle innebära en stor risk för aggressiva uttbrott. Men det kan även vara så att han aldrig kan accpetera att han fått dissen utan gärna framställer det som att det var han som dissade först eller så talar han ner bruden ifråga.

Det som jag finner lite märkligt är om jag summerar mina upplevelser när det kommer till relationer med killar. ..är att det är helt klart okey för killar att dejta andra i början av en relation, men det tycker verkligen inte att det är okey för tjejen att göra detsamma. Är det månne egot som spökar igen? Som slutkläm vill jag även påpeka sorgligheten med att de flesta killar inser alldeles för sent vem de egentligen vill vara med, oftast när tjejen gått vidare och släppt honom...

Kanske dags att sluta pinka revir och söka efter troféer...Visst de kanske fyller ut de tomma sidorna i den svarta boken men risken finns att du kommer att inse allt för sent vad det var som egentligen betydde någotning för dig!!!


Kommentarer
Postat av: klå juho juntt

Allting är ju egentligen svart på vitt. Gäller Både killar och tjejer, antingen är man juho eller så inte

2008-12-02 @ 21:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0