Plantodling

Först och främst måste man fundera ut vilken sorts planta man är ute efter. Vissa behöver mycket omvårdnad, fast de fått sin pedistal så kommer de ändå inte till skott. Men det finns även de som knappt kräver någon skötsel, man kan ställa dem i källaren och det märkliga är att de alltid kommer gång på gång igen. När man väl bestämt sig för vilken sort så kommer man till planteringsbiten. I det här fallet så måste man se till att sprida ut sina frön ordentligt, inte för djupt och absolut inte för ytligt. När man väl sått sina frön så är en viktig aspekt att man kommer ihåg att ge dem lite andrum då och då, för det är i ensamheten som de börjar att gro...Sist men inte minst är det dock viktigt att komma ihåg att vattna dem om man vill att de ska utveckla sig till någonting vackert...spelar man sina kort rätt så finner man kanske inom en snar framtid en fullt blomstrande trädgård!

Det är alltid vackert med en blomsterträdgård, men ju mer de blommar i trädgården desto svårare blir det att bestämma sig för den vackraste blomman...Att så ut mina frön har jag inga problem med, men däremot orkar jag inte alltid vattna dem...därför dör bara mina plantor. Men vad gör det? Det är inte så svårt att så ut nya frön och vänta på att de börjar blomma! Blommorna är ändå alltid som vackrast just när de ska till att slå ut :) 

                             "Varje dag föds en vinnare"

                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0