Don't hate the player, hate the game

Efter att ha lusläst 452 sidor har jag äntligen tagit mig igenom den något roande samt omtalade boken The game, av Neil Strauss. Han berättar om konsten att förföra kvinnor och det värsta är att killarna ska framställa sig själva som nonchalanta och lite smått dissande...Låt mig dra några exempel:

- Killen ska inte bjuda på någon drink
- Han får inte vara för artig och ska helst undvika att ställa en massa frågor
- Killen ska förolämpa den han vill stöta på och ska dessutom vara trevligare mot hennes vänner.

Själv menar författaren att killarna (Pick-up artists som han så fint kallar det) är killar som är känsliga och gulliga, men de har svårt med den sociala biten. Boken lär enligt honom hjälpa dessa killar att behandla tjejer så som de vill bli behandlade...  

Om jag kortfattat utifrån boken ska försöka beskriva brunstjakten på krogen så handlar det om att killen ska söka sig efter en måltavla. När han väl hittat sin måltavla och börjat prata med henne måste han hela tiden söka efter  tecken på intresse. Ju fler tecken han får, desto hårdare kan han gå fram. Efter ett tag är det dags för honom att dra en "Takeaway" (killen hittar på ett svepskäl för att lämna sällskapet). Allt handlar om jakten på hennes telefonnummer, en kyss eller allra helst ett totalavslut (dvs hamna i säng).

Håller självklart med herr Strauss när han säger att allt handlar om vad du gör, när du gör det och hur du gör det...men jag tror att ni killar kommer att bli besvikna om ni tror att ni kommer att bli värsta casanovan efter att ha läst boken!

I boken har jag även läst om olika situationer som man bör undvika som kille när man raggar och många av dessa "felaktiga" raggningsgester känner man verkligen igen. För att förenkla det hela något för er killar när ni nu ska ut på er brunstjakt tänkte jag lista några gester som vi tjejer helst inte vill vara med om,..

UNDVIK:

- Att stå och glo, stirra inte ut en tjej. Detta kan kanske upplevas som liiite små creepy?!

- De klassiska juckmovesen på dansgolvet...Det är inte så trevligt när en helt främmande kille dyker upp baki en och juckar. Fast jag vet inte, ni kanske tycker om att få discobånge?

- Att fråga alla tjejer rakt på sak om de vill ha sex. Det är rätt avtändande vill jag lova när man ser hur han går från tjej till tjej och frågar efter sex, speciellt när han dessutom är ganska så dragen...

- Att dissa, vart vill ni komma med det? ska vi tjejer måsta jobba för lite uppmärksamhet?

- Att stöta på vänninorna, eller andra tjejer för den delen. Det går inte hem och skapar verkligen inte nå mer intresse!!!

Varför hålla på och spela en massa spel? 


                 IT TAKES SOMETHING MORE THIS TIME THAN SWEET SWEET LIES...


Kommentarer
Postat av: Bert-Niklas Svensson

Varför klagar ni på killar??????!!!!! Jag är då ingen såndär kille!! Ni måste förstå jargongen i sällskapet ni umgås med!!!!! Inte mitt fel att ni är ute efter fel killar!!!

Ps. Jag kan eg. inte formulera mig för fem öre men jag har läst lite på universitet och det tog mig 28 timmar att knåpa ihop detta

Ps2. Francki är Gud, ha tålamod ;)

/Utbildad Juho Klå Juntt

2008-12-07 @ 06:00:42
URL: http://www.ltu.se
Postat av: bjornfot

varför hålla på och spela massa spel R U KIDDING ME??!? fan efter att ha varit väl med a-h i typ 7-8 år, så är nåt jag lärt mig att brudar spelar spel TUSEN gånger mer än vad killar gör =-D

2008-12-08 @ 21:21:42
URL: http://nyalivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0