Lagfesten

Det var lördag och överst på toplistan låg alkohol och socialt umgänge. A-lagets grabbar hade lagfest och jag och mina vänninor bestämde oss för att smyga oss in där för att få liten bättre bild av gargongen i laget.
Stämningen var på top, laget hade ju vunnit matchen och alla var rejält taggade. På bordet var det redan fullt med pizzakartonger, ölburkar och snus. Första bärsen hade nog sprättats relativt tidigt...Ljudnivån var hög, men killarna är ju vana vid att gapa och skrika till varandra, så det verkade inte beröra dem något. Musiken i bakgrunden var bra, de spelade väldigt blandad musik och när vi kom in var det Frensch affair - Sexy som spelades, Mr K fick godkänt som DJ av oss brudar iaf...
Tiden går och alla blir mer och mer tankade och ljudnivån höjs, Big F kom titt som tätt med nya smaskiga drinkar, han måste tro att han är en riktig groggmästare...men helt fel har han inte!

Under kvällens gång lyckas vi snappa upp en hel del information om hur gargongen i laget egentligen är, man blir lite smått full i skratt när man tänker på vilka sjuka ritualer killarna håller på med...nedan listas några av dem...

Invigningsriterna som leder till deras "karriärer":
- Sups redlösa
- Tvingas rakas i skrevet
- Får olika föremål uppstoppade i röven
- Ju mer matcho desto högre rang i laget!

Deras motto är alkohol, sex och våld. Detta är vad unga pojkar präglas till, maskulinitet är allt det handlar om! De ska markera sitt revir, vara aggressiv, våldsam och vara matcho. De ska hela tiden se till att få komma till skott!

Vid ett flertal tillfällen har vi fått höra hur de skryts hejvilt om bruden som de drog över förra helgen. Alla grabbarna lyssnar ivrigt och alla skrattar med, ju råare berättelser desto roligare. Man märker att några egentligen inte håller med, men de känner trycket från de andra och tvingas hålla med för att få vara en i laget. Ordet hora dyker upp, titt som tätt...och hur lätt det var att få dra över henne. Men frågan är: vem är det egentligen som är en hora??? Vilka är det som går från hål till hål??? Visserligen så verkar den här machostilen vara något som går hem hos tjejerna, killarna får ju tjejerna på fall gång på gång (trots att de beter sig som svin och går med nån annan helgen därpå). Men det är ju trots allt killarna i laget som sätter H stämpeln på en brud, de ser tjejerna som objekt utan känslor. Tjejen kanske är intresserad av just den killen från laget och hur behandlar han henne sen? Knappast är siktet hos brudarna inställd på att ligga runt med hela laget, vi tror det handlar mer om ett desperat försök att få ett förhållande!

Efter denna lördagens fest har man blivit lite fundersam, är det nå speciellt med lagsporter? är det verkligen en sådan syn som lagkillar har på brudar? Eller råkar det här bara vara en ovanlig matcho - lagfest i mängden?

Något som man i alla fall kan konstatera utifrån denna lagfest är hurdan otrolig skillnad det är  att vara kille än att vara tjej. Det är helt klart mer acceptabelt för en kille att ligga runt, det anses bara vara coolt och han benämns som en player. En player med en positiv bemärkelse! En tjej däremot får direkt stämpeln: Hora. Kort sagt killarna är stjärnor och tjejerna är horor....rätta oss om vi har fel! 

Kommentarer
Postat av: bjornfot

Kära Märta, i jämlikhetens namn bör det väl nämnas att det oftast också är en särskild sorts kvinnor som låter sig förföras av dessa alfahannar, det måste väl ändå erkännas? Enligt min uppfattning rör det sig om tjejer i åldrarna 15-25 år och som hör till dom populära, eller åtminstone placerar sig själva inom den kategorin. Dom vill vara så lika bästa kompisen som möjligt, köper samma kläder, lyssnar på samma techno, gillar samma killar (och väntar man några år så har dom legat med samma killar också). Gärna för stunden stjärnan i laget (målkung, lagkapten och så vidare). Du ser aldrig "tönten" i gymnasieklassen dregla efter en hockeyhunk. Omvänt fungerar det inte heller - hockeyhunken drar sig inte till plugghästen, för i grabbgänget ska man bara ligga med dom tuffa brudarna i lyxförpackning. Det är som ett eget litet kretslopp, fullkomligt naturligt, och går över när hockeytalangen inte räckte längre än till arbetsförmedlingen och dom fasta tonårsbrösten börjar nudda knäna.



Men ingen ska naturligtvis behöva bli kallad hora, det är bara dumt.

2008-11-27 @ 20:38:08
URL: http://nyalivet.blogspot.com
Postat av: Tomas

jag försöker alltid att bemöta en tjej med respekt (kanske inte alltid lyckas) men vad är det för ett jävla sätt att skriva sån här skit.



Om fröken nu har haft det svårt i ett förhållande, eller för den delen i flera förhållanden (mest troligt med samma jävla typ av stolpskott), så får du väl ransaka sig själv lite också.

Det finns ju vettiga killar där ute, bara att umgås med andra typer av människor.



Vad förväntar du dig egentligen?

Ingen tvingar dig att hänga på lagfester.

Det är ju ingen hemlighet vilken jargong som gäller.



Men att sedan grunda en blogg på detta och sen ta ut det över alla killar är ju bara dumheter.



Ååh vad trött jag blir..



/Tomas

[email protected]

2008-11-27 @ 22:08:27
Postat av: Tomas

..Och nu när jag lugnat ner mig lite så ber jag om ursäkt för mitt ovårdade språk.



/Tomas

[email protected]

2008-11-27 @ 23:03:51
Postat av: Märta

Kära Tomas! Min blogg ger bara lite inslag av olika händelser ur mitt singelliv. Visserligen så generaliserar jag kanske killar, men det är en generalisering av de killar jag träffat på. Du kanske har rätt i att alla dessa killar må vara samma jävla typ av stolpskott, men dessa är onekligen väldigt många!!! Jag har aldrig sagt att det är dåliga killar jag träffat på, däremot har jag gett en inblick i hur sanningen i min vardag har sett ut. Det finns många bra killar där ute, det är ingenting jag förnekar...En fråga bara, om du nu vore en sådan bra kille som du säger, varför tar du då åt dig och blir så frustrerad?

2008-12-02 @ 19:19:39
URL: http://hetamarta.blogg.se/
Postat av: Tomas

Har jag påstått att jag är det?



Är det inte kod att bemöta alla människor (inte bara tjejer) med respekt??



Du nämner ju killar i allmänhet så det är ju svårt att inte ta åt sig.



/Tomas

[email protected]

2008-12-02 @ 23:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0